مفهوم لغات و اصطلاحات سئو


   ۱۳۹۳/۰۳/۰۸    3745 بازديد    ۳ دیدگاه

مفهوم لغات و اصطلاحات در سئو و بهینه سازی

مفهوم لغات و اصطلاحات سئو

هر علم و هر رشته ای که برای اولین بار به وجود می آید دارای اصطلاحات و کلماتی هستند که برای درک بهتر مقالات و نوشته ها در این زمینه می بایست این وازه ها را یاد بگیریم تا به مشکل بر نخوریم و در این پست سایت میزبان سئو کلماتی که در سئو و بهینه سازی  مورد استفاده قرار میگیرد را گرد آوری کرده و در اختیاز شما کاربران عزیز قرار میدهد تا با استفاده از این کلمات بتوانید تمامی مقالات در زمینه سئو و بهینه سازی را مطالعه و تحقیق کنید و از شما عزیزان میخواهیم که این کلمات را در سایت و وبلاگ خود درج کنید  تا همه بتوانند استفاده کنند و کپی رایت سایت هم فراموش نشود .

Algorithm : مجموعه ای قوانین یا دستور العمل هایی می باشد که موتور جست و جو بر اساس آن صفحات وب را پردازش و خروجی را مرتب می کند .

Analytics : سرویسی از سایت گوگل برای مدیریت آمار سایت .

Anchor Text : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود .

Authority : میزان اعتباری است که سایت مبدا از کلمات جستجو شده و همچنین از لینک های دریافتی مرتبط دریافت می کند .

Backlink : تمامی لینکهایی که از هر سایتی به سایت B داده می شود و اگر سایت B به تعداد ۷ لینک دریافت کند یعنی این سایت ۷ بک لینک دارد .

Black Hat SEO : سئو کردن توسط ترفند ها و روش های فریبنده که باعث سردرگمی موتورهای جسجتو می شود .

Cache : پایگاه داده ای است که برخی از موتورهای جستجو در سرور خود نگهداری میکنند که مربوط میشه به آخرین نسخه مراجعه شده به صفحات .

CMS : مخفف عبارت Content Management System  می باشد که به معنی سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت می باشد .

Crawler : اسپایدر یا روبات خزنده موتورهای جستجو .

Directory : فهرست سایتی که سایت های دیگر را در گروه های خود دسته بندی می کند و نمایش می دهد .

Domain name : نام اختصاصی که سایتی را مشخص می کند مثل : mizbanseo.com .

Follow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصد از نظر پیج رنک داده می شود .

Hit : تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال می شود و به بازدید کاملا فرق دارد مثلا : صفحه index.php دارای ۵ عکس و ۱ ویدئو می باشد و وقتی به همان صفحه مراجعه می شود کلا ۷ هیت به سرور ارسال می شود که از این ۷ هیت ۵ هیت مربوط به عکس و ۱ هیت مربوط به ویدئو و ۱ هیت مربوط به صفحه index.php می باشد که در این پرسه فقط یک بازدید انجام می شود .

Hypertext Link : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود .

index : بخش بایگانی و ذخیره موتورهای جستجو .

Indexer : بخشی از موتورهای جستجو که اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر را ذخیره و بایگانی می کند .

Keyword : کلماتی است که در جستجو صفحات جستجو می شود و همچنین موضوع یک محتوا را توضیح میدهد .

Meta Tag : برچسب ها و کلماتی هستند که محتوای یک صفحه را توضیح میدهند .

Nofollow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصدا از نظر پیج رنک داده نمی شود .

Optimization : پرسه طراحی و کد نویسی برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو .

PR , Page Rank : معیار گوگل برای ارزیابی میزان اهمیت صفحات وب که عددی بین ۰ تا ۱۰ می باشد که به صورت PR5+ نمایش داده می شود که نشان میدهد صفحه مورد نظر دارای رنک ۵ می باشد .

Query : درخواست هایی که کاربر برای دیدن نتایج جستجو از موتور جستجو میخواد .

Redirect : ارجاع دادن صفحه فراخوانی شده به صفحه دیگر .

Sitemap : نقشه یا راهنمایی می باشد که موتورهای جستجو با استفاده از این راهنما صفحات ایجاد شده را کرال و بایگانی می کند .

Title : فاکتوری مهم در بهینه سازی صفحات که همراه با کلمات کلیدی و عبارات مهم برای توضیح محتوا می باشد .

Traffic : آمار بازدید کنندگان سایت .

User : کاربر مشخصی که به سایت معینی مراجعه می کند .

Visit : مراجعه بیننده به یک سایت که میتواند چندین بار صورت گیرد .

Visitor : بازدید کننده سایت .

درباره نویسنده ()

بنده محمد مهدی مدیر ملی سئو با 4 سال سابقه سئو و بلاگ نویسی در ملی سئو برای شما مینویسم دوست دارم سئو را به شما همرامان همیشگی آموزش بدم .

دیدگاه‌ها (۳)

آدرس بازتاب فید دیدگاه ها

  1. سانترال می‌گه:

    مرسی از مطلب خوبتون استاد، استفاده کردم ، خیلی از این اصطلاحات رو نمی دونستم

  2. ايزو 9001 می‌گه:

    مطلب خوبی بود… مرررسی

  3. شرکت ایزو می‌گه:

    عالی بود واقعا استفاده کردم تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دانلود آهنگ جدید بلیط چارتر هواپیما