تفاوت الگوریتم های بینگ با الگوریتم های گوگل


   ۱۳۹۳/۱۱/۱۷    10482 بازديد    ۸ دیدگاه

تفاوت الگوریتم های بینگ با الگوریتم های گوگل

تفاوت الگوریتم های بینگ با الگوریتم های گوگل

سلامی دوباره به تمامی عزیزان این نوشته , ترجمه ایست از سری مقالات JOURDAN ROMBOUGH , نگارنده با رعایت اصل امانت داری در ترجمه , اقدام به تالیف در بخش هایی که نیازمند توضیحات بیشتر جهت درک بهتر موضوع برای مخاطب فارسی زبان بود را نموده است . 

اغلب , نام اینترنت را با نام گوگل میشناسیم . جای تعجبی نیز دارد . در سال ۲۰۱۳ تا کنون , ۶۷ درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد . به نظر میرسید که موتور جستگوگر بینگ , به عنوان تعقیب کننده گوگل و یاهو به عنوان رقیب گرفتن تبلیغات , به سرعت از سال ۲۰۱۳ به بعد دریافتند که لازم است در ادغامی به جا , در مقابل یکدیگر قرار نگرفته و در کنار یکدیگر ادغام شوند تا شاید سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند . نتیجه این ادغام برای وبمستران خبر خوبی بود و به خصوص وبمستران ایرانی که دائما با محدودیت های یاهو برای کشور ایران مواجه بود . بینگ و یاهو با ادغام شدن در یکدیگر , موفق به تصرف ۱۷ درصد از سهم بازار نت شدند . این سهم از بازار کلیک , شاید برای کاربران عادی اینترنت , قابل چشم پوشی و حتی مضحک بیاید , اما بی شک برای یک وبمستر اینگونه نیست و یک وبمستر موفق , این سهم ۱۷ درصدی را نادیده نمیگیرد .

چگونه میتوان صفحات وبسایت را در بینگ و یاهو ثبت کرد ؟ سوال خوبیست . اما قبل از هر پاسخی , لازم است وبمستر با الگوریتم های سخت گیر بینگ و یاهو آشنایی داشته باشد ( که در ادامه به آن میپردازم ) و در قدم دوم , وبسایت خود را به درستی و نه فقط با ارسال یک آدرس برای آنها ( که اغلب ندیده گرفته میشود ) در این دو موتور جستجوگر ثبت کرده و نقشه سایت خود را به آنان معرفی نماید .

الگوریتم های بینگ و یاهو چیست و چه تفاوتهایی با الگوریتم های گوگل دارد

ثبت محتوای چند رسانه ای :تفاوت الگوریتم های بینگ با الگوریتم های گوگل

الگوریتم های بینگ , اغلب جهت ثبت محتوا و صفحات حاوی پرونده های چند رسانه ای طراحی شده اند و بی شک در ثبت محتوای چند رسانه ای , محیط مناسب تری نسبت به گوگل دارند و اغلب نیز جهت جستجوی این محتوا به بینگ و یاهو مراجعه میکنند ( اغلب جستجوگران غیر ایرانی ) . الگوریتم بینگ , محتوای چند رسانه ای را میتواند از نقشه های سایت پیدا کرده و به سرعت ثبت نماید , اما لازمه این ایندکس این است که وبسایت در وبمستر تولز بینگ , به ثبت رسیده باشد که در انتهای این مطلب نیز روش ثبت سایت در بینگ وبمستر را توضیح خواهم داد . پس در قدم اول , در اولین تفاوت فهمیدیم که الگوریتم های بینگ , محتوای چند رسانه ای وبسایت ها ( عکسها و ویدئوها , فایل های فلش و .. ) را بسیار بهتر از الگوریتم های گوگل ایندکس میکند . اما علت چیست ؟ علت این موضوع نیز آن است که الگوریتم های گوگل , به محتوای HTML بسیار وابسته هستند و این به معنی آن است که محتوای چندرسانه ای اغلب توسط آنها به سختی ایندکس شده یا به کلی ایندکس نمیشود , تا جایی که طراحان افزونه سئو یاست , در تنظیمات آن اعلام کردند که بخش رسانه از نقشه های سایت تیک خورده و حذف شود .

این موضوع برای صاحبان وبسایت های فلش و وبسایت هایی که قالب فلش دارند , بسیار مخرب است , میتوان با اضافه کردن تغییراتی , فلش و چند رسانه ای ها را نیز تمام و کمال به گوگل معرفی کرد , اما گوگل معمولا از محتوای چندرسانه ای استقبال نمیکند و این در حالیست که بینگ و یاهو , با آغوش باز از این فایلها و وبسایت ها استقبال میکنند و به همین دلیل است که بینگ و یاهو , مستقل از گوگل , برای خود تشکیلات رتبه بندی خاصی دارند .

بینگ: قدیمی تر :

به نظر میرسد نتایج جستجوی بینگ , بسیار قدیمی تر از گوگل باشند . این موضوع برای وبمستران از آن نظر حائز اهمیت است که میتوانند به قدمت محتوایی که در بینگ به ثبت میرسد پی ببرند . اما موارد چند رسانه ای , همانطور که بالا گفته شد , با سرعت بیشتری ایندکس میشود . به نظر میرسد که بینگ در به روز رسانی محتوای خود در جستجو , مردد است . اما گوگل نیز مخصوصا قبل از آخرین آپدیت الگوریتم پیج رنک در سال ۲۰۱۳ نشان داده بود که به لینکها و صفحات شاخص و قدیمی که بینگ آنان را ایندکس میکند اهمیت میدهد .

بی اهمیتی بک لینک در بینگ :

در حالی که تمامی الگوریتم های گوگل , برای پیدا کردن ارجاعات به صفحات و اهمیت و محبوبیت صفحه و سایت , از بک لینک بهره میبرند و این بهره گیری تا جاییست که بسیاری حذف بک لینک را باعث سردرگمی الگوریتم های گوگل میدانند , اینگونه لینکها در دستور کار الگوریتمهای بینگ نیست و بینگ و یاهو اهمیتی برای بک لینکها قائل نبوده و الگوریتمهای آنان نیز به دنبال بک لینک نمیرود و بیشتر معیارش را بر روی پیدا کردن وبسایت های چند رسانه ای و یا مطالب حاوی اینگونه فایل ها قرار داده است .

ایندکس دامنه ها :

گوگل تا زمانی که لینکهایی از تمام دامنه ها عاری از اسپم و تازگی داشته باشد , آنان را به سرعت ایندکس میکند . این در حالیست که الگوریتم های بینگ , دامنه هایی مانند .edu ، .gov ، .mil ، و غیره را بسیار بهتر و در اولیت قرار میدهند . علت این امر مشخص نیست اما بررسی ها نشان میدهند که این دامنه ها به خاطر ارزش دلاری بالاتر , نرد بینگ از اقتدار بیشتری برخوردارند و این در حالیست که این دامنه ها در گوگل , هیچ فرقی با سایر دامنه ها نداشته و معیار رتبه بندی , محتواییست که دامنه منتقل و معرفی میکند .

الگوریتم eye inbound بینگ , چشم سومی برای دیدن برچسپ ها :

این موضوع در ابتدا کمی گیج کننده به نظر میرسد که تلاش میکنم آن را ساده توضیح دهم . متون لنگر , در برچسپ ها برای خود پست اهمیت دارند , بینگ , برچسپ های بلند را کلمه به کلمه با الگویتم eye inbound آنالیز میکند و اینگونه برچسپ را بهتر میپسندد و این چیزیست که بینگ آن را متون لنگر ( anchor texts ) مینامد .

چگونه سایت را برای بینگ نیز سئو کنیم :

در قدم اول , لازم است که تمامی وبمستران بدانند که بینگ , کلمات کلیدی سایت را تنها در ۱۰۰ کیلوبایت اول سایت ثبت میکند . این به چه معناست ؟ به این معنا که ربانهای بینگ , زمانی که به صفحه ای مراجعه میکنند , تنها تا جایی پیش میروند که ۱۰۰ کیلوبایت باشد و در صورتی که صفحه بیشتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد , ربات بینگ , مابقی را گزارش نمیکند . این البته نمیتواند مانعی باشد , تنها مساله این است که وبمستر بداند میتواند در بالای صفحه مزالب خود , برچسپ ها یا کلمات کلیدی را قرار دهد , این هم برای ربات گوگل قابل فهم تر است و برای بینگ و یاهو . برای نمونه , زمانی که فرد , زندگینامه کارل مارکس را مینویسد , جمله آغازین را اینگونه آغاز نکند : مردی بزرگ و زاده لندن بود که تمامی دنیا را دچار تغییر کرد , بعد از نوشتن اثر معروف خود به نام سرمایه , نام خود را در تاریخ به ثبت رساند .. ایراد اینگونه شروع ها در این است که کلمات هدف , در پاراگراف های ابتدایی دیده نمیشود و بسیار بهتر است که اینگونه آغاز کرد : کارل مارکس , در خانواده ای فقیر به دنیا آمد … در اینجا عبارت کارل مارکس , که احتمالا عبارت کلیدی متن است , در پاراگراف اول و در دید بهتر رباتها قرار دارد .

ریدیرکت های ۳۰۱ و  ۳۰۲ :

بارها پیش آمده که یک وبسایت دارای چندین دامنه است که با ریدیریکت کردن , یک دامنه را به عنوان دامنه اصلی به موتور جستجوگر معرفی میکند . در حالی که الگوریتم های گوگل , هر دو ریدیرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ را میپذیرند , اما بینگ رسما اعلام کرده که در این موارد , فقط ریدیرکت های ۳۰۱ را مورد قبول میداند .

سابقا اغلب متخصصین سئو , الگوریتم های بینگ را بسیار کند و در مواردی نیز با واژه underdog ( فلک زده ) , مخاطب قرار داده اند . اما همانطور که بالاتر گفته شد , یک وبمستر , میتواند در کنار ورودی گوگل خود و انجام آنچه گوگل از او میخواهد , نیم نگاهی نیز به سهم ۱۷ درصدی بینگ و یاهو از بازار کلیک داشته باشد . در پایان , مخاطبینی که قصد معرفی وبسایت خود به ابزار بینگ وبمستر تولز را دارند , میتوانند از لینک زیر اقدام کرده و مراحل ثبت سایت خود و نقشه سایت خود را در بینگ و یاهو به اتمام برسانند . مراحل ثبت نیز همانند مراحل ثبت وبسایت در ابزار گوگل وبمستر است .

www.bing.com/toolbox/webmaster

درباره نویسنده ()

بنده محمد مهدی مدیر ملی سئو با 4 سال سابقه سئو و بلاگ نویسی در ملی سئو برای شما مینویسم دوست دارم سئو را به شما همرامان همیشگی آموزش بدم .

دیدگاه‌ها (۸)

آدرس بازتاب فید دیدگاه ها

  1. گل فروشی می‌گه:

    سلام و عرض خسته نباشید بابت سایت بسیار خوبتون
    موفق باشید

  2. علی می‌گه:

    مممنون از سایتتون

  3. طراحی سايت می‌گه:

    ممنون از مطالب مفیدتون

  4. مطلب مفیدی بود
    بینگ کلا الگوریتمش فرق داره
    مثلا وبسایت من تو گوگل رتبش مناسب هست ولی توی بینگ اصلا خوب نیست

  5. bing فقط قشنگه و در حد این عکسی که گذاشتید نیست!
    ممنون

  6. فلورمار می‌گه:

    تو این حالت سئو خارج سایت برای Bing بی ارزشه و با پاپ آپ میشه براش کار کرد!!!

  7. قطعا گوگل خیلی قدرتمند تره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دانلود آهنگ جدید بلیط چارتر هواپیما