آموزش استفاده از ابزار Keyword Planner


   ۱۳۹۵/۰۱/۱۷    3561 بازديد    ۸ دیدگاه

آموزش استفاده از ابزار Keyword Planner

ابزار keyword planner ابزاری بسیار قدرتمد و به روز برای تشخیص این است که هر کلمه و عبارت، چند بار در سال و چند بار در ماه جستجو می شوند.از آنجا که این ابزار برای خود گوگل است، معتبر ترین مرجع برای تشخیص میزان جستجوی کلمات به صورت دقیق است.

بررسی تعداد جستجوی کلمات کلیدی در ماه به تشخیص رقابت یک موضوع کمک بسیاری می کند که در اموزش تشخیص صحیح رقابت، به طور مفصل به آن پرداختیم، و استفاده از گوگل ترند را برای تخشیص رقابت ، نهی کردیم.

همچنین با استفاده از این ابزار و توجه به نرخ طبیعی CTR ، می توانید قبل از آنکه به صدر نتایج گوگل راه یابید، تخمین بزنید، که چقدر ورودی از گوگل خواهید گرفت.

ابزار google keyword planner با فاصله زمانی دو، سه ماه، میزان جستجوی هر کیورد را به طور دقیق نمایش می دهد و کلمات مرتبط را به شما پیشنهاد می کند.منظور از تعداد جستجو، کلیک نیست.اگر شما کلمه سئو را در گوگل جستجو کنید، و روی هیچ لینکی هم کلیک نکنید، ابزار google keyword planner ، همین یک جستجوی شما را به حساب می آورد و جمع جستجوی کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند را به نشان می دهد.

این ابزار برای استفاده از Google Adwords تعبیه شده است.در حقیقت این ابزار، مرحله سبد خرید استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل است.

برای استفاده از این ابزار باید از  IP غیر ایرانی استفاده نمایید

آموزش جستجوی کلمات در Keyword Planner

قبل از هرچیز شما باید یک اکانت Gmail داشته باشید تا از طریق آن به بخش Google Adwords دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به صفحه ادوردز با محیطی مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد که جهت دسترسی به ابزار Keyword Planner از منوی بالا و بخش Tools & Analysis باید به صفحه مربوط به آن بروید.

محل قرارگیری ابزار Keyword planner در منوی ادوردز

محل قرارگیری ابزار Keyword planner در منوی ادوردز

در این صفحه شما با تصویری مشابه آنچه در شکل زیر نشان داده شده روبرو خواهید شد و برای ادامه کار با سه ابزار اصلی روبرو خواهید بود. برای تعیین تعداد جستجوی یک کلمه در ماه شما باید گزینه اول یعنی Search for keyword and ad group ideas را انتخاب کنید. با اینکار در صفحه ابزار Keyword Planner بخش جدید باز خواهد شد که محل وارد کردن کلمات کلیدی است.

بهترین گزینه برای تعیین تعداد جستجوی کلمات کلیدی

بهترین گزینه برای تعیین تعداد جستجوی کلمات کلیدی

در این بخش شما با چند فیلد برای سفارشی کردن جستجوی خود مواجه خواهید شد. در بخش ۱ شما کلمه یا عبارت مورد نظر خود را وارد میکنید، همچنین میتوانید گروهی از کلمات را برای بررسی معرفی نمایید که باید با کاما از یکدیگر جدا شوند و یا هر کدام را در خطی جداگانه وارد کنید.
بخش ۲ برای معرفی صفحه ای از سایت هدف و یا کل سایت مورد نظر است. وارد کردن آدرس یک سایت نه تنها انتخاب شما را محدود نمی کند بلکه به Keyword Planner کمک میکند تا ایده های دیگری نیز متناسب با محتوای سایت مورد نظر به شما معرفی کند. بخش ۳ مربوط به انتخاب زمینه کاری و بهبود پیشنهادات ارائه شده می باشد و در واقع نوعی فیلترینگ برای نتایج است.

آموزش استفاده از بخش های مختلف Keyword planner

آموزش استفاده از بخش های مختلف Keyword planner

در بخش ۴ شما با سه انتخاب برای تعیین کشور افرادی که جستجو میکنند، زبان آنها و نوع موتور جستجو دارید که موجب بهبود پیشنهادات این ابزار در مورد کلمه مورد نظر شما و نمایش تعداد واقعی جستجوی کلمه با این شرایط خواهد شد. بخش دیگری به نام Negative Keywords معرفی شده که کلماتی را از پیشنهادات احتمالی حذف خواهد کرد. بعنوان مثال اگر شما عبارت “کلمه کلیدی” را مورد بررسی قرار دهید، عبارت “آموزش لغات انگلیسی” نیز به شما پیشنهاد میشود و با قرار دادن کلمه “انگلیسی” در بخش Negative Keywords ابزار Keyword Planner نتایجی که شامل این عبارت هستند حذف خواهند شد.
بخش های ۵، ۶ و ۷ بیشتر برای افرادی که قصد تبلیغات در ادوردز و گوگل را دارند کارایی داشته و برای انتخاب یک کلمه کلیدی از میان چند گزینه مشخص و هدف گذاری یک سایت، کارایی خاصی نخواهند داشت. در پایان و با فشردن دکمه Get ideas در بخش ۸ میتوانید نتایج بررسی خود را مشاهده کنید.

صفحه نمایش پیشنهادات گوگل و تعداد جستجوی هرکدام در ماه

توجه داشته باشید که شما هر زمان بخواهید میتوانید از نوار بالای صفحه Keyword Planner کلمه کلیدی مورد نظر خود و یا سایت هدف را تغییر دهید و نیازی به طی کردن مراحل قبلی نیست. همچنین سایدبار سمت چپ امکان محدود کردن نتایج را برای شما فراهم کرده است.

در این صفحه پیشنهاد میکنیم تا بر روی بخش Keyword Ideas کلیک کنید تا نمایشی مناسب از تعداد جستجوی کلمات مورد نظر خود در بخش اول و تعداد جستجوی کلمات پیشنهادی Keyword Planner در بخش دوم داشته باشید. توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها نتایج مربوط به Exact Match برای هر عبارت نشان داده میشود. با اینکه امکان انتخاب حالت های Broad و Phrase نیز برای کاربران ایجاد شده ولی تغییری در نتایج اعمال نمیشود. ممکن است در آینده گوگل دسترسی به این بخش ها را نیز برای کاربران آزاد کند که در اینصورت Keyword Planner ابزار بسیار بهتری نسبت به Keyword Tool خواهد بود.

درباره نویسنده ()

بنده محمد مهدی مدیر ملی سئو با 4 سال سابقه سئو و بلاگ نویسی در ملی سئو برای شما مینویسم دوست دارم سئو را به شما همرامان همیشگی آموزش بدم .

دیدگاه‌ها (۸)

آدرس بازتاب فید دیدگاه ها

  1. فرشاد الایت می‌گه:

    ممنون بابت این مطلب آموزنده ، لطفا مطالب بیشتری در مورد مدیریت کلید واژه ها و اینکه چطور باید کلید واژه ها رو رشد داد بگذارید . ممنون

  2. سلام
    خیلی عالی بود و به درد بخور.
    ممنون از تیم محترم ملی سئو.

  3. سلام
    خیلی عالی بود و به درد بخور
    ممنون از تیم محترم ملی سئو

  4. سايت ساز می‌گه:

    بسیار عالی ممنون

  5. امین می‌گه:

    تازه با سایتتون اشنا شدم
    مطالبتون واقعا مفید هستن

  6. modiran می‌گه:

    ممنون کاربردی بود
    راجع به سئو بازم مطلب بگذارید لطفا

  7. با عرض سلام و خسته نباشید .

    مطالبتون خیلی مفید و کاربردیه .

    با تشکر

  8. تراز می‌گه:

    مننون از شما بخاطر سایت خوبتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دانلود آهنگ جدید بلیط چارتر هواپیما